onsdag 19 september 2012

En hälsning från Arne Dahl

Foto: Sara Arnald
Hej Järfälla!

Snart kommer Arne Dahl till er och berättar om varför det snart kommer att gå en extremt spännande deckarserie på SVT som heter ”Arne Dahl”. Men han kommer att berätta så mycket mer. Inte minst om sitt skrivande. Och jag kommer också att vara med. Jag heter Jan Arnald. Arne Dahl står mig mycket nära.

Faktum är att vi är en och samma person. Arne Dahl skriver helt enkelt mina deckare, medan jag själv sköter resten. Det är ett väl fungerande samarbete.

Eftersom Arne har blivit översatt till tjugosex språk och sålt miljontals med böcker händer det att jag blir lite avundsjuk på honom. Fast jag döljer det väl.



Om du kommer till Jakobsbergs bibliotek den 25 september kl. 18.30 så kommer du att få veta allt du behöver veta om den mystiske Arne Dahl. Och jo, han är faktiskt med i ett av de tio avsnitten av teveserien, som börjar gå i SVT den 21 oktober. Så det är klart att serien ska heta ”Arne Dahl”. Se om du kan hitta honom...

---
Hyllan, Jakobsbergs bibliotek, tisdag 25 september kl 18:30. Fri entré!
Möjlighet finns att köpa boken signerad.

I samarbete med ABF Norra Stor-Stockholm.

Här hittar du alla böcker av Arne Dahl på Järfälla bibliotek

Inga kommentarer: