tisdag 1 oktober 2013

Linnea presenterar sig!

Hej Järfälla! Och framför allt, hej alla som bor i Viksjö och Kallhäll vars bibliotek jag sedan mitten av juli är ny verksamhetsledare för! Det är ett jobb där jag får kombinera två stora engagemang; ledarskaps- och medarbetarskapsfrågor samt filialarbete och jag är jätteglad av att få vara en del av biblioteksverksamheten i Järfälla kommun. Jag har arbetat som bibliotekarie sedan 2006 och har en speciell plats i mitt hjärta för barn och ungdomars läsning och filialers betydelse i närsamhället. Jag bor med man och två barn i Spånga och fyller min fritid med garn, virknålar, böcker och träning. Garnet brukar bli leksaker till barnen och ibland lite kläder till dom och mig själv. Böckerna är oftast barn- och ungdomsböcker, gärna fantasy, eller Austen, Brontë och andra böcker som på film kallas kostymdrama, ja, jag är en romantiker. Träningen är i form av löpning, en morgontur på Järvafältet är mumma för själen! 
Vi ses!

/Linnea Bjuhr

Inga kommentarer: