måndag 17 mars 2014

Tore Janson gästbloggar

 Foto: Allan Seppa, SNS

Den 25 mars kommer jag att besöka Järfälla och prata om min senaste bok som handlar om germanerna. Om de nu fanns, det är en besvärlig fråga som jag ska försöka reda ut.

Jag blev intresserad av den när jag sysslade med en skrift från antiken på latin som handlar just om germaner. Första gången jag läste den var när jag var student och studerade språket latin. En stor del av mitt yrkesliv höll jag sedan på med latin, men ägnade mig också åt annat, bland annat språk i södra Afrika.

Nu är jag pensionerad sedan åtskilliga år och har fått tid att skriva flera böcker om språk och om historia. I den om germanerna redovisar jag vad jag nu har kommit fram till om det jag började undra över för så länge sedan.

Det är rätt intressant tycker jag själv.

-----
Tore Janson
Jakobsbergs bibliotek, tisdag 25/3 kl. 18:30
I samarbete med ABF Norra Stor-Stockholm
Fri entré!

Inga kommentarer: