torsdag 10 april 2014

Vi på biblioteket

Idag börjar vi med ett nytt segment här på bloggen som vi kallar Vi på biblioteket där vi hoppas att ni ska få lära känna oss som jobbar här lite bättre. Föregår med gott exempel, så först ut är jag själv!


Namn: Peter

Yrke: Bibliotekarie

Jag jobbar på: Kallhälls bibliotek

När jag inte syns ute i biblioteket jobbar jag med: Jag köper böcker, har visningar, bokar utställningar, skriver blogg, sätter upp affischer, har språkcafé och IT-hjälp bland annat!

När jag inte jobbar gillar jag att: Hålla på med musik, träffa vänner, idrotta, läsa och skriva.

Dold talang: Kan moonwalka.

Favoritgenre: När det gäller böcker blir det ofta realism och modernism, och gärna svenskt! När det kommer till serier och film: science-fiction!

Fråga mig gärna om:
Magisk realism.

Favoritplats i biblioteket: Privat är det nog någon fåtölj längst inne i något oupptäckt hörn. Här i Kallhäll bakom infodisken givetvis!

Därför började jag jobba på bibliotek: Det kan ju låta en smula lökigt men kombinationen att få jobba med demokrati och läsning är svårslagbar!

Språk som jag pratar: Svenska, engelska, tyska.

Just nu vill jag tipsa om: Expeditionen : Min kärlekshistoria av Bea Uusma. En otroligt gripande stäckläsning om Andrées misslyckade expedition till Nordpolen och Uusmas besatthet av gåtan om vad som hände.

Inga kommentarer: