måndag 18 juni 2012

Sommarläsning


Här kommer en flitig låntagares sommarläsning:

Läser just nu: Utan titel av Anna-Charlotta Gunnarsson
Läser i sommar: Agnes Cecilia - en sällsam historia av Maria Gripe
Lyssnar på i sommar: Panetoz
Tittar på i sommar: Sommarlov
En bok jag älskar lite extra mycket: Eld av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren
Bästa platsen att läsa på i sommar: Hängmattan på landet
Ett sommarboksminne: Skattkammarön av Robert Louis Stevenson
Om jag för en dag fick hoppa in i en bok skulle jag välja: Molly Moons fantastiska bok om hypnos av Georgia Byng
Får oftast boktips: av mamma
Om jag skulle skriva en bok skulle den handla om: Livet
Favoritkaraktär i en bok/film: Katniss Everdeen (Hungerspelen)
Sämsta bok jag läst: LasseMajas detektivbyrå
Favoritgenre: Fantasy och Livet
Favoritbibliotek: Viksjö

/Signe 11 år

Inga kommentarer: