måndag 27 augusti 2012

Sommarens bästa - Topp 3

Bokslukaren inom mig väljer:



Jag väntar under mossan av Amanda Hellberg- en helt magisk berättelse! Nordisk folktro blandas med en nypa skräckroman och fantasy. Läs och njut!
Det dyrbara av Linn Ullman. Jag ville verkligen följa hela Dn’s följetong. Men nej, jag får snällt köa på boken och läsa klart under hösten! Hoppas den håller…
Den perfekta hästen av Amanda Carlin. Amanda är 16 och detta är hennes första bok, med ett omslag hon själv designat! Jag blir imponerad av hennes skrivartalang och förstår när dottern inte kan lägga ifrån sig denna fina bok! Heja för lilla Decibel förlag, och lycka till med uppföljaren Amanda!
Återigen har det visat sig att jag inte ens har hunnit läsa hälften av allt jag hade på min lista.
Nej, att läsa hör ihop med hösten. Soffan, kaffet och läslampan väntar. Idag tar jag med mig hem Torka aldrig tårar utan handskar, Jonas Gardells senaste och kanske mest personliga bok. Tror inte att jag hade velat läsa den i sommarsolen. Vissa böcker behöver en viss stämning, och en regnig dag som denna känns Gardell ganska rätt, tyvärr.

/Eva Brünahl

1 kommentar:

Decibel Förlag sa...

Tusen tack för påhejningar! :)