onsdag 4 maj 2011

En hyllning till Björn Lundén


Nästan varje gång jag sätter upp böcker här på bibblan så hittar jag en tjock lunta signerad Björn Lundén. Killen har skrivit hur många böcker som helst, och alla handlar om det tråkigaste jag vet (läs: det jag inte förstår mig på): ekonomi, juridik, paragrafer, stadgar, lagar och regler... Vad sägs om 626 kompakta sidor om moms? Eller 426 sidor om bokföring?

Här finns en mängd böcker om ideella och ekonomiska föreningar, hur man driver enskild firma, företag, bolag och stiftelser, vad man bör tänka på som sambo, hur man skriver sitt testamente, deklarationsteknik, grundläggande bokslutskunskap, bostadsrätt, redovisning, revision… Kort sagt, det som behövs för att få saker och ting att rulla på utan krångel.

Jag hyllar Björn Lundén! Utan honom hade vi alla levt i kaos.

1 kommentar:

Elisabeth Bäckström sa...

Hej Mattias

Kul att höra att du gillar våra böcker! Björn hälsar och tackar.

med vänliga hälsningar,
Elisabeth Bäckström
Björn Lundén Information AB