tisdag 24 juni 2014

Vi på biblioteket

Namn: Linnea

Jag jobbar på: Viksjö och Kallhälls bibliotek

När jag inte syns ute i biblioteket jobbar jag med: Jag syns oftast INTE ute i biblioteket eftersom jag jobbar som verksamhetsledare och ansvarar för personalen, verksamheten och budgeten. Det kan handla om schemafrågor, mötesplanering, arbetsmiljöfrågor och mycket annat.

När jag inte jobbar gillar jag att: Träna, springer gärna, och läser, både för mig själv och för barnen.

Dold talang: Vet inte om jag har någon, är jag bra på nått så döljer jag det sällan...

Favoritgenre: Fantasy och magisk realism är favoriter men jag slukar gärna en härligt romantiskt feel-good roman också!

Fråga mig gärna om: Älskar bilderböcker så det tipsar jag gärna om.

Därför började jag jobba på bibliotek: För att jag gillar mötet mellan människor och litteratur och alltid har trivts i serviceyrken, har nästan aldrig jobbat med något annat. Och så ville jag kombinera mitt intresse för litteratur och barn och började min bana som just barnbibliotekarie.

Språk som jag pratar: Svenska och engelska

Favoritställe i biblioteket: Innergården på Viksjö bibliotek (om vädret tillåter).

Just nu läser jag: Amanda Hellbergs serie om Maja Grå

Inga kommentarer: