lördag 29 januari 2011

Annas favoriter från 2010

Sofi Oksanen - Dave Eggers - Johanna Mo

Utrensning - Vildingarna - Precis så illa är det




Neil Gaiman - Sonya Sones - Ingrid Olsson
Kyrkogårdsboken - Vad mina vänner inte vet - Komma över


A. H. Laestadius - Ingelin Angerborn - Camilla Lagerqvist

Hej vacker - Sorgfjäril - Cirkusflickan


Dan höjer - A. K. Håkans - Morten Durr
Cirkusdeckarna och spökmysteriet - Badhuskrisen - Bomben i matlådan

Boel Werner - Anna Ribbing - Stina Wirsén
Det är svårt att välja. Det är ju så många böcker. Böcker jag läst och böcker jag önskar att jag hade läst. Hur ska man välja?
Jag har funderat och funderat och nu har jag äntligen gjort det. Jag har valt favoriter bland romaner, ungdomsböcker och barnlitteratur.
Men frågar du mig nästa vecka, ja, då kan det ju vara någon bok som inte kom med här. Kanske har jag läst en av dem jag inte hunnit med än. Eller så har jag bokpratat om någon annan favorit och då känner jag säkert lite extra för den. Det är svårt att välja.

Inga kommentarer: