torsdag 7 juli 2011

Mäster skräddare eller var är skorna?

Känner mig som den lille herr´n i sagan Mäster skräddare. Tänk om det inte ens blir en tumme till slut?! Mina supertoppenfloorwalkingskor gick sönder efter endast två månader - lämnade in dem i skoaffären (en butik nära mig) förra veckan och de skulle vara klara senast i fredags. Icke. Inte ens inlämnade till skomakaren.

Kunde jag få ett nytt par? Javisst, om de nu bara hade haft ett..! Chefen lovade "ta tag" i frågan och hoppades att jag litade på det. Lovade att jag kunde få dem som igår eftermiddag men nyss, när jag besökte skoaffären, fanns endast den friska skon där. Den sjuka kvar hos skomakaren. Tänkte just börja morra när expediten sa: Jag kan komma upp med dem, du jobbar väl på biblioteket? Ja, jag jobbar där ikväll och ser fram emot leverans av mina favoritdojor, kanske på silverbricka?!


Och ja, redan en timma före mitt kvällspass levererades skorna till mig på biblioteket.
Ja, se det var en riktig historia!

/Kerstin

Inga kommentarer: