fredag 24 februari 2012

Jag heter Yahya och har praoat här på Jakobsbergs bibliotek i två veckor nu och jag kan beskriva de två veckorna på två ord. Helt Underbart.


Vissa av er kanske tycker att det känns tråkigt att praoa på ett bibliotek men jag kan lova er att här på Jakobsbergs bibliotek är det grymt kul för alla som jobbar här är som en stor familj och det är en grym känsla att få vara här och praktisera i två veckor. Dagarna går så himla fort för att man har så kul. Anledningen till att det är så kul är inte så svårt att förstå. Alla som jobbar här är som en stor familj och dom är roliga, glada och riktigt trevliga så det känns som om man blir en del av deras familj här på biblioteket även om man är här i ynka två veckor. Nu ska jag berätta vad jag har gjort.Jag har ställt böckerna till rätta på både skönlitteratur och barn- och ungdomsavdelningen. Det kanske inte var så himla roligt men det är riktigt bra träning på alfabetet och samtidigt så får man mer och mer tålamod av att göra det. Alla tror att det är ett ställe där det är lugnt och så, men jag kan lova er att det är det bara på morgonen för när alla slutar skolan så kommer de tydligen hit och det är kul men ändå jobbigt för att man blir väldigt trött vid slutet av dagen men jag lovar er att det är värt det.


Den allmänna bilden av bibliotekarier är att de oftast bara sätter upp böcker och hjälper folk men de gör så mycket mer och allt det bara för att folk ska kunna låna hem en bok och läsa den i lugn och ro. De fixar böckerna som är sönder, de köper in böcker som folk gillar, de hjälper dej när du letar efter en bok och de beställer böcker från de andra biblioteken åt dej så att du inte behöver åka.




Yahya Tuncer

Inga kommentarer: