måndag 2 juli 2012

Claras sommarläsning

Här är ännu en liten flitig låntagares sommarläsning:
 

Läser just nu: Häxans blod (Stora skräckens gränd) av Tommy Donbavand
Läser i sommar: Samma som ovan
Lyssnar på i sommar: Häxorna av Roald Dahl
Tittar på i sommar: Harry Potter
En film som jag älskar lite extra mycket: Harry Potter
Bästa platsen att läsa på i sommar: Gotland
Ett sommarboksminne: Jag har många!
Brukar du läsa böcker på något annat språk än svenska? Tyska och engelska
Om jag för en dag fick hoppa in i en bok, och leva där skulle jag välja: Fullmåne av Ewa Christina Johansson (fast jag är lite rädd)
Så här får jag oftast boktips: Av mamma (jobbar på bibblan) och kompisar
Om jag skulle skriva en bok skulle den handla om: En dagbok som någon skrev
Favoritkaraktär i en bok/film: Lasse och Maja
Sämsta boken jag har läst: Ingen är sämst!
Favoritgenre: Deckare och skräck!
Om alla böcker i hela världen förstördes och jag bara fick rädda en skulle det vara: En dagbok! Favoritbibliotek: Mammas!!!

/Clara Brünahl, 9 år

Inga kommentarer: