måndag 16 juli 2012

Kajsas sommarläsning




Läser just nu: Den gröna cirkeln av Stefan Casta, I tystnaden begravd av Tove Alsterdal
Senast lästa bok: Jag skulle aldrig ljuga för dig av Moa Herngren (Läs den om du gillar Helena von Z böcker om Anna och Mats!)
Läser i sommar: Tillbaka till henne av Sara Lövestam (om jag orkar, den är sååå tjock!), Förlåtelsen av Hanne-Vibeke Holst, Gå din väg men stanna av Johanna Nilsson
Lyssnar på i sommar: Melissa Horn och kanske någon lättlyssnad deckare.
Senast köpta bok: Här kommer tåget av Arne Norlin (när jag skulle åka tåg med mina barn)
Bästa platsen att läsa på i sommar: I skuggan
Ett sommarboksminne: Högläsning av Harry Potter tillsammans med dottern
Brukar du läsa böcker på något annat språk än svenska? Inte så ofta men jag jag har läst alla Harry Potter-böckerna på engelska.
Om jag för en dag fick hoppa in i en film, och leva där skulle jag välja: En sån där vidrig bok där mamman dör av Sonya Sones. Kan hoppa över det där att mamman dör men lyxliv i Hollywood låter skönt!
Så här får jag oftast boktips: Recensioner, bloggar och kollegor.
Om jag skulle skriva en bok skulle den handla om: Postapokalyptisk dystopi men  där det ändå finns hopp för mänskligheten.
Favoritkaraktär i en bok: Kulla-Gulla
Favoritgenre: Dystopier, urban fantasy och svenska relationsromaner.
Favoritbibliotek: Filialbiblioteket jag gick till varje dag efter skolan när jag var liten.
Det bästa med att jobba på bibliotek är: Glädjen över böcker och läsning!

Trevlig lässommar!

Inga kommentarer: