torsdag 6 maj 2010

Tankar kring tidskrifter



Tidskrifter är fascinerande ting. Av någon fullständigt outgrundlig anledning skummar jag igenom Privata Affärer. På baksidan ser jag en glad Ola Lindholm (är han någonsin knäckt och tvär?) göra reklam för sin tidning Kamratposten. Hur hänger det ihop?
Hus & Hem har mycket reklam för allehanda fikabröd. Systembolaget annonserar flitigt i Populär Historia. Och jag funderar på om alla som arbetar med tidskriften Runner’s World är superatleter. Om man som anställd ligger på latsidan, blir man då redaktionens svarta får? Och är alla som jobbar med Privata Affärer miljonärer?
Slutsatser av detta? Ingen aning. Jag tänker bara att tidskrifter väcker många tankar. Här föds många hugskott, här ryms många tips och informationen tycks aldrig ta slut. Som ett komprimerat internet ungefär. Jag gillar det fysiska bläddrandet.

På Jakobsbergs bibliotek finns drygt 150 tidskrifter. Själv ska jag nu läsa senaste Close-Up.

Inga kommentarer: