fredag 20 mars 2015


Hej allihopa!

Jag heter Mathilda och jag har praoat på Barkarby Bibliotek under v.12 2015. Den här veckan har gått väldigt snabbt. Jag önskar att jag kunde stanna längre!

Redan på måndagen blev jag informerad om att jag skulle skriva ett blogginlägg på fredagen, så jag har försökt tänka ut någonting men allting försvann ur min hjärna. Det händer ibland. Jag ska försöka komma på någonting ändå.

Det har varit jätte roligt att ”jobba” här. Mina medarbetare har varit super snälla mot mig och behandlat mig som att jag jobbade där (med det menar jag att de har glömt bort att jag inte kan allting redan så de har blivit lite förvånade då jag kom och frågade vart den här boken skulle stå eller vart jag ska trycka nu). Nu i efterhand så skrattar jag åt det. Tydligen så har jag gjort ett väldigt bra jobb under min tid här.

Jag trodde aldrig att jag skulle få vara omringad av böcker 6 timmar per dag i en vecka. Det är som att vara i ett bok-paradis. Jag har alltid gillat att läsa så jag blev extra glad då jag fick reda på att jag skulle få praoa på Barkarby Bibliotek. Nu kan jag hjälpa mig själv nästa gång jag kommer hit.

 

Just nu läser jag:

”Heart of Darkness” Joseph Conrad

”The Catcher in the Rye” J.D. Salinger

“Liftarens Guide till Galaxen” Douglas Adams

“Looking for Alaska” samt ”Paper Towns” John Green

“If I stay” Gayle Forman

“Percy Jackson and the Last Olympian” Rick Riordan

“Min HistoriaStephen Hawkins

 

Min Topp 5:

“The Fault in Our Stars” John Green

Hela Percy Jackson-serien Rick Riordan

“Thirteen Reasons Why” Jay Asher

Svindlande HöjderEmily Brontë

“The Perks of Being a Wallflower” Stephen Chbosky
 
 
 

 
 
 
 
 
 




 

 

 







Tack för mig,
Mathilda

Inga kommentarer: