torsdag 12 november 2009

China calling

Jag har semester. En väldigt lång semester. Ändå har jag svårt att helt glömma bort mitt kära jobb. Så, varsågoda, en liten bildsvit från det litterära Kina:

Så här ser Kinas nationalbibliotek ut. Sjukt häftigt både in- och utvändigt.
På Naturhistoriska museet i Peking finns det Mamma Mu-böcker att köpa.Milleniumhysterin har drabbat även Österlandet. På marknaden i den koreanska området Wudaokou såldes en stor mängd piratkopierade böcker. Piratkopierade böcker stöter man inte på varje dag, men bland dessa fanns alltså Stiegs samlade verk.
Självklart var jag tvungen att ta med mig en bookcrossingbok på min resa. Sara tjatar alltid om Väggen av Marlene Haushofer, så den fick det bli.

2 kommentarer:

Sara sa...

Men vad tyckte du då? Om Väggen? Den passar där. På Kinas mur. Fint.

Elisabet sa...

Den var riktigt obehaglig! Tog lång tid att läsa, men jag gillade den. En 3:a.