fredag 23 april 2010

Choklad? That is the question.



Vad jag än försöker börja det här blogginlägget med, kommer alltid ordet choklad tillbaka. Så nu sökte jag på böcker till ordet choklad. Du kanske tror att det inte finns några böcker på choklad som inte gör dig sugen, men vad säger du när jag säger ättiksgurka med choklad. Ja det finns verkligen en bok med det namnet, googla det bara. Jag har verkligen problem med att hålla ämnet i det här blogg-inlägget relevant, eller? Jag vet inte, men jag kan inte komma bort från den där ättiksgurkan hur mycket jag än försöker. Den liksom sätter sig i huvet, kan det vara gott med ättiksgurka och choklad?, kan det vara en skämtbok?, Kan det vara någon felöversättning från original språket så att den egentligen heter ”allt från ättiksgurka till choklad”? Den sitter där orubblig i mitt filosofiska ”kan det vara” center.
Jag tar en paus nu (och äter choklad) annars kommer det aldrig bli ett seriöst inlägg av det här.




Så nu är jag tillbaka och har köpt, ja vad annars … CHOKLAD! (For your information 2st eldorado mjölkchoklad). Nu borde jag kunna tänka på nåt annat. Ja back to the point and no its not chocolate its biblioteket (och choklad såklart). Jag förstår inte hur jag skulle överlevt denna hemska praotid utan choklad - okej det var en liten lögn då. Alla här är faktiskt jättesnälla men jag skulle ändå inte överlevt en vecka utan choklad (som den lilla choklad/bok beroende person jag är). Och bara så att ni vet så behöver jag inte ha choklad pga mens because… Im a guy… Hmmm jag ska nog avsluta den här ”diskussionen” (schizofren?) innan den blir för pinsam.

Vill bara lägga till att deras fika är jättegott, man får bra tider och har många roliga o annorlunda jobb här det finns typ miljoner små roliga jobb som måste göras, alltså en bra prao plats. Alla här är ju roliga men ändå Ibrahim slår du dom stort med ditt visitkort



















<-- Ibrahims visitkort

Nu ska jag hem och äta……… CHOKLAD! (ska kanske testa med ättiksgurka…) Hmmmm kanske en varning skulle passa in här på hur beroendeframkallande choklad är … nääääh nu ska vi vara glada optimister här.

Och bara för att lägga till ett bok tips (ser att andra gjort det) så säger jag temeraire/eragon serien båda är på sätt o vis lite lika men med att temeraire är mer vuxen och mer realistisk (som om det verkligen finns drakar) men därmed lite svårläst (alla känner till eragon såklart), annars är dom båda ett måste för alla fantasyälskare som jag.





















<-- 1:a boken i serien (Läs den!!!)





Adam Jerlhagen (kille)

Engelska skolan i jakobsberg (prao-elev)




Inga kommentarer: