onsdag 11 april 2012

Just nu lyssnar jag på



I perioder lyssnar jag på ljudböcker. En ljudbok ställer enligt mig ganska höga krav på att det ska vara en bra berättelse, ett bra språk så är trevligt att lyssna på och den ska fånga en ganska fort och vara spännande. En bra ljudbok längtar man till och att kombinera lyssnandet med en promenad eller annan träning är perfekt sätt att komma iväg! För det här med spänningens skull blir det ofta en deckare och Kristina Ohlssons gillar jag väldigt mycket. De blir spännande ganska omgående. Just nu lyssnar jag på den tredje delen, Änglavakter. Innan dess lyssnade jag på Svart himmel av Arnaldur Indridasson men den var otroligt seg och jag väntade hela tiden på att något skulle hända som gjorde den spännande men det kom aldrig. Annars har jag lyssnat på hans böcker och gillat dem även om de tar lite tid på sig att komma in i.

De bästa deckarna att lyssna till:
1. Svek av Karin Alvtegen
2. Tjuvarnas marknad av Jan Guillou
3. Alla böcker av Åsa Larsson

Inga kommentarer: