tisdag 23 juni 2009

Från klarhet till klarhet

Eller från hysteri till hysteri...

Ibland måste man flytta. För ett par veckor började klockan klämta i bakhuvudet om att jag eventuellt måste se över min boendesituation, eftersom min rumskamrat flyttar ut. En fin lägenhet i Solna KAN hon inte säga nej till. Men så var det ju jag då. Bo. Att bo. Flytta. Stockholm är en hysterisk stad att bo i. Jag har flyttat fem eller sex gånger, jag har tappat räkningen. Från andrahand, till rivningskontrakt, till studentlägenhet, till fan-vad-som-helst.

Men idag så hände något väldigt underligt. Jag drog åstad till Solna och kollade på en nybyggd etta. Imorgon skriver jag kontrakt. HJÄLP! Vad händer? Hur händer det? När flyttar jag? Hur flyttar jag? Har jag möbler? Vill jag bo i Solna? Vill jag ha en terass på 10 kvadrat? Jo. Det vill jag ju. Nu sviker jag innerstaden. So long ockerhyror!!!

Men jag flyttar ju nästa vecka!! Jag skulle ju åka till Arvikafestivalen och kolla på Nine Inch Nails och Depeche Mode med min mamma! (Ja, jag vet att denna meningsuppbyggnad är heltokig, men det får ni prata med min mamma om).

Men vuxenpoängen skramlar in. Jag har köpt hund och lägenhet inom loppet av en månad. Starkt jobbat. Något extremt kanske, men äh.

Att köpa dyra saker kan vara jobbigt. Att köpa hund var nästan mer ångest än att köpa lägenhet. En hund ska man ju ta hand om också. Lägenheten behöver ju inte kärlek på samma sätt. Men det är alltid bra att läsa på. Det kan man göra på biblioteket. Klicka här för att se flera av bibliotekets böcker om bostadsrätter. Ska man bli sambo finns flera bra böcker om den tekniska biten (det är mycket att tänka på!).

Inga kommentarer: