fredag 12 juni 2009

Where the action is

Nämen, se goddag Stockholm. Är han ute å går? Vad har han tänkt te å hitta på ikväll då?
Säger han de, säger han de. Jo, det låter trevligt? Får en ta å hänga på, måhända?
Man tackar. Jo, här var ju grönt och gott. Ska en sitta eller ska en stå. Sitta lite här åt sidan i gröngräset. Det blir fint det.

Men vad folk det va här. Jodå, ni är så välkomna som så. Sätt er här runtikring bara.
Jo men se där, där kommer ju folk från Nässjö, som en känner. Å där kommer en kamrat från Kalmar. Sätt sig här, hon, varsågod. Och arbetskamrater kommer där från höger. Hallå, härborta. Jajjamensan, sitt här på hörnet, Stockholm kan maka på sig och hålla in magen. Så där ja.

Synd bara att det ska regna. Vad sa han? Torkar på måndag? Jo, det får en allt hoppas. Bara inte leran stelnar, då får ni hacka ut mig. Tssk! Tyst nu, govänner. Det börjar. Det här kommer bli redit bra, det här.

Två dagar festival i skuggan av Stora Skuggan. Neil Young har kommit dit för min skull. Nick Cave är där för att hylla mig. Perssons Pack stämmer upp, Jenny Wilson, Pretenders. Pixies ska visst dedicera sin konsert till min ära. Eller nåt? Nå, de är hursomhelst där samtidigt som jag är där, och jag är pepp

1 kommentar:

Boknörden sa...

Jag hade väldigt gärna velat vara där och se alla mina favoritartister uppträda. Hoppas du hade kul!