tisdag 22 april 2014

Vi på biblioteket!

Namn: Kajsa

Jag jobbar på: Jakobsbergs bibliotek som IT-bibliotekarie

När jag inte syns ute i biblioteket jobbar jag med:  bibliotekets webb, blogg och facebook, ser till att allt som handlar om IT funkar, pysslar med databaser, e-böcker, hjälper folk med IT-frågor och lite annat smått och gott.

När jag inte jobbar gillar jag att: Gå i skogen, gå upp på berg, laga mat och göra roliga saker med mina barn.

Dold talang: Jag kan stå på huvudet.

Favoritgenre: Ungdomsdystopier.

Jag är bra på att tips om:  Dystopier, böcker om kost, hälsa och träning samt barn- och ungdomsböcker.

Favoritställe i biblioteket:  Barnavdelningen

Därför började jag jobba på bibliotek: När jag var liten gillade jag att sortera saker och läsa böcker och yrket är nog en en naturlig följd av detta.

Just nu vill jag tipsa om:  Divergent av Veronica Roth. Spännande ungdomsdystopi  i samma stil som Hungerspelen. Dessutom kommer den på bio i slutet av april. Läs boken först!

Inga kommentarer: