fredag 5 februari 2010

En fantastik vecka har det verkligen varit....


Tejna allihop,

För er som inte har besökt biblioteket så rekomenderar jag att ni måste göra det, och NU.

det är verkligen en fantastik plats till alla som vill leva i en värld av trolldom med alla böckerna som finns här.

Jag har varit på PRAO här i en vecka, jag fick ställa upp böcker, hjälpa till med tidningar och vara med små ungar på mini-bio, det var verkligen skoj och så fick jag lära mig många saker som jag inte visste förut, för att inte tala om att jag fick lära mig pin-koden till dörrena så var allting bara bra.

jag bestämde mig för att låna en bok nu när jag är i biblioteket och när i inte har många läxor under PRAO-en, läxorna finns ej fortfarande men inte så mycket som förut, så tog jag boken MOONWALK som är skrivet av Michael Jackson, den var jättebra och fantastisk för min del som tycker om Michael Jackson.

Författaren berätter om sitt liv med Jackson 5, hur han har blivit en pop-sjärna och om hans familj, pappa, mamma.

Vem kunde ro att ett människas liv kunde vara så viktig och så spännande, jag har hört att boken har blivit till film, men tyvärr så finns den inte att köpa eller att hyra, synd.

Det finns många spännande böcker som man kan låna inte bara den boken men jag tyckte om den mest. Det fanns en annan bok som jag lånade och det handlar också om Michael Jackson, men det var inte han som har skrinit den utan en annan författare som heter Michael Healthy, han är verkligen begåvad, den där Healthy. Jo, boken hette <> och den var också bra, fast författaren tar upp saker som inte är sanna mer än en gång, och det förvånade mig, för att som det ser ut så tycker författaren om Michael Jackson, man kan se det när man tar en titt på bilderna som finns i boken och hur författaren beskriver Jackson, men åt andra hållet så tar han upp att Jackson har bytt hans hudfärg, i alla fall så bryr jag mig inte om han pratar fel om Jackson eller inte jag tyckte om bilderna och de var jättefina tycker jag.

OK, det var nästan allt som hände under PRAO-en, så alla som inte har varit har förut p.g.a att ni sitter hela dagen framför ett skärm så säger jag gå ut, ta en promenad, och gör det bästa : gå till biblioteket, hoppas ni gör som jag säger annars får ni ha glasögon redan ifrån åttan.

PRAO-ELEV: Zeinab Khaleel, 8a, Fjällenskolan.

Inga kommentarer: