fredag 26 februari 2010

Sista dagen

<-- Jag med Röda Rut (insidan)


Sorgligt men sant, idag är det min sista dag som PRAO-elev på Järfällas bibliotek. Men jag har sett och lärt mig en massa saker! Redan första dagen beskrev jag den som "intressant, lärorik och kul" för mina kompisar! Och jag är fortfarande frisk trots alla småknattar jag mött under tiden!
Och att köpa en Semletårta och sedan äta den var smarrigt!
Tidigare elever som har PRAO:at här har beskrivit ganska bra hur det är här, så jag skriver inte så mycket om det. Jag kan bara säga att:
* Det har gått otroligt snabbt!
* Varje dag gör man något nytt, så du blir aldrig uttråkad!
* Personalen önskar dig en trevlig resa hem och frågar om du har med dig allt
* Om du ska PRAO:a, då ska du ABSOLUT välja denna plats! Trevligare ställe finns (nog) inte!
VARNING: Se bara till att inte gå vilse på övervåningen som jag gjorde första dagen.
Plus så fick jag veta att det finns tre stycken Ev:or som jobbar här. :)

Nu har jag absolut ingen idé vad jag ska skriva om (detta är min första gång jag skriver ett blogg inlägg också), men jag kan ju skriva lite om min lilla goja där hemma, som personalen föreslog för någon dag sedan.
Tootii, du är världens sötaste med din lilla näbb som slickar i sig apelsinjuice och du har de puffigaste kinderna jag någonsin sett! Puss på dig (på avstånd)!!

Sportlovet börjar ju på måndag, men för mig börjar det imorrn (lördag). Jag är ju ledig då också, så det spelar väl ingen roll? Biblioteken har en tävling för barn under Sportlovet, med temat Dinosaurier! Det låter väl spännande? På Jakobsberg kan man även få göra sin egen dino och klistra ihop den. De blir jättefina!

Tack för att jag fick PRAO:a här, det var jätte kul! Man kan inte få sommarjobba här också...? :)
Prao-elev: Elina Peyda, klass 8A, Björkebyskolan

Inga kommentarer: