tisdag 13 januari 2009

Ett Ljus i mörkret

Så var det då dags att skriva något subtilt och djupsinnigt. Kanske rentav något världsavgörande (som det som gott som alltid görs på Järfälla biblioteks blogg av mina fantastiska medskribenter). Men, alas, jag har inget vettigt att säga. Ett intellektuellt mörker har lägrat sig över Viksjö idag. Förklaringen till denna personliga skymning är trivial, men ack så kännbar – min illbatting till son vägrar sova om nätterna.

Därför tänkte jag, som den solidariska bibliotekarie jag är, sträcka ut min hand till andra föräldrar i samma sits och tipsa om bibliotekens ”föräldrahylla” där många av svaren på villrådiga föräldrars frågor står att finna. Själv lånade jag precis Anna-Maria Stawrebergs bok ”Allt du ville veta om barnets sömn: men varit för trött för att fråga om” och allt mitt kvarvarande hopp om en endaste enda natt av REM-sömn sätts nu till den (jag överdriver en smula för dramatisk effekt).

Inga kommentarer: