torsdag 15 juli 2010

Annas sommartips!






Just nu läser jag: Blodets röst av Magnus Nordin. Den spännande fortsättningen på Skuggvarelser som utspelar sig på Gotland tre somrar tidigare.



Senaste bibblolånen: Vänta, blinka: en perfekt bild av ett personligt inre av Gunnhild Øyehaug. Har inte öppnat den än men den verkar intressant.


Senaste utlästa boken: Baksidans hemliga hjältar som är första delen på en serie om Föreningen för goda gärningar skriven av Peter Arrhenius.


Ser fram emot att läsa i sommar: De böcker man borde ha läst men inte öppnat än…


Ett barndomssommarläsminne: Kasettböcker som gick om och om igen under bilresan på semestern. T.ex. Black beauty av Anna Sewell. Det var lite extra speciellt då vi alla lyssnade ihop och då upplevde boken samtidigt.
Det tycker jag är ett bra tips till er för semestern: Lyssna på en ljudbok tillsammans. Då är ni alltid på samma ställe i boken och kan diskutera den ihop!

Min favoritsommarläsplats: Där jag befinner mig. Har oftast en bok redo när tillfälle bjuds. Rätt vad det är har man en stund i solen eller blir sittande någonstans medan regnet smattrar mot taket. Då är det extra mysigt med en bok!


En bra film med sommarkänsla: Att angöra en brygga. En gammal lustig film med bl.a. Monica Zetterlund, Hasse Alfredsson och Tage Danielsson. Ni hittar den på spången här i Jakobsberg, där vi gjort en somrig utställning.


I sommar lyssnar jag på: Somrig musik. Lite Reggae. Det som gör mig glad och allt möjligt med rätt känsla. T.ex. lyssnar jag på Salem al Fakir, för kan man bli annat än lycklig av att se en video med honom?


Inga kommentarer: