onsdag 21 juli 2010

Robins sommartips


Robin Thormans sommartips!

Just nu läser jag:
Mina drömmars stad av Per Anders Fogelström. Kom på mig själv häromdagen letande i minnet efter en tjej vid namn Lotten jag trodde mig träffat på festival. Visade sig vara en av karaktärerna i boken. Kanske är det värmen, kanske är det bara faktumet att boken är fantastisk?

Ser fram emot att läsa i sommar:
En debutant.

I sommar lyssnar jag på:
Alice in Chains – Black gives way to blue

Ett barndomssommarläsminne:
Spindelmannen.

Min favoritsommarläsplats:
Under ett träd.

Favoritblogg:
Läser inte bloggar.

Favoritspel:
Rappakalja.

En bra film med sommarkänsla:
Nirvana - Live at Reading.


Senaste bibblolånen:
Framtiden är inte vad den brukade vara av Göran Adlén.

Senaste utlästa boken:
Den store Gatsby av Francis Scott Fitzgerald.

Favorittidskrift:
MM, MusikerMagasinet.

Så sorterar jag min bokhylla:
Efter storlek, så att det bildas ett U av böcker.

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten:
Till vildingarnas land av Maurice Sendak. Fantastisk bilderbok som nu 40 år senare har blivit film.

1 kommentar:

Eva, just nu på semester :-) sa...

Har du läst Dave Eggers 'Vildingarna'? Du kanske skulle gilla den! Vildingarnas land är en av mina absoluta favoriter! Har inte sett filmen ännu men tyckte att boken var helt fantastisk!