torsdag 1 juli 2010

Valentinas sommartips

Valentina Sjtjukinas sommartips!

Just nu läser jag:

Utrensning av Sofi Oksanen. Det är hennes senaste bok. För den vann hon Nordiska rådets litteraturpris och boken har varit mycket framgångsrik i stora delar av världen.
Lika som kärlek av Anita Salomonsson. Den här spännande boken handlar om ett inte helt enkelt öde för Margareta Johanssondotter som bor i Västerbotten. Händelserna utspelar sig under 1800-talet.
Sputnikälskling av Haruki Murakami. Denna japanska författare skriver om människans djupaste känslor; längtan, medlidelse och kärlek.
Var och en av dessa böcker öppnar upp en ny värld av känslor. Det är mycket intressant att se världen genom en annan människas ögon…

Min favoritsommarläsplats:
Jag tycker om att läsa böcker i sällskap med katten under ett äppelträd.

En bra film med sommarkänsla:
Ganska nyligen så tittade jag på några roliga och fantastiska Åsa-Nisse-filmer. Jag tror att de här filmerna ger ett bra humör och ljusa känslor inför sommaren!

Inga kommentarer: