onsdag 14 juli 2010

Evas sommartips

Smultron plockade i den egna trädgården, här på ett fat gjort av dottern Clara.
Foto: Eva Brünahl

Just nu läser jag:
Jag ska bara fixa en grej i köket av Moa Herngren, Vildingarna av Dave Eggers, samt lyssnar på Lyckan är en sällsam fågel av Anna Gavalda.



Ser fram emot att läsa i sommar:
Tahar Ben Jellouns böcker, ska till bokmässan i september och lyssna på honom, ÄLSKAR hans böcker men måste absolut passa på att läsa om nu! Hoppas på Nobelpriset. Varje år.

I sommar lyssnar jag på:
Det lär bli My cassette player av Lena, ni vet, hon som vann ESC. Kommer att höras i hela huset och dottern kommer att dansa till den.
Och en MASSA ljudböcker, när jag får välja!

Ett barndomssommarläsminne:
Böckerna var ofta slut innan det lilla biblioteket öppnade igen efter sommaren! Man fick inte låna så många man ville, max 10, det går ju åt mer på ett sommarlov!

Min favoritsommarläsplats:
Lillsjöns strandkant.

Favoritblogg:
owlit och Bokunge.

Senaste bokköp:
Catherine Atkinsons Nyttig mat för glada barn och Anna Gardbergs Kalas - must-haves för barnfamiljer!



Senaste bibblolånen:
En stor hög skönlitterärt - på tyska! Och så barnböcker, så klart.

Så sorterar jag min bokhylla:
FÄRG!

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten:
Barndomsfavoriten är Michael Endes Momo. Ska läsa den med dottern i sommar!

Bokhyllan där det sorteras efter färg!
Foto: Eva Brünahl

/Eva Brünahl

Inga kommentarer: