måndag 5 maj 2014

Vi på biblioteket

Namn: Karin
Jag jobbar på: Viksjö bibliotek som biblioteksassistent.

När jag inte syns ute i biblioteket jobbar jag med: Allt från fjärrlån och 6-års-visningar till att laga trasiga böcker. Eller så är jag på mitt andra jobb; en gymnasieskola där jag jobbar som studievägledare.

När jag inte jobbar gillar jag att: Yoga, resa, vara med familj och vänner. 

Dold talang: Pricksäker med luftgevär.

Favoritgenre: Jag försöker variera men det blir oftast psykologiska spänningsromaner. Emellanåt betar jag också av en och annan klassiker.

Jag är bra på att tipsa om: Psykologiska spänningsromaner.

Därför började jag jobba på bibliotek: Ett roligt, socialt och omväxlande jobb, som också känns viktigt. Man möter alla slags människor samtidigt som man har superkoll på alla nya böcker!

Språk som jag pratar: Svenska och engelska.

Favoritställe i biblioteket: På våren och sommaren öppnar vi upp till innergården. Här är skönt att sitta och läsa bland blommande magnolia och koltrastsång.

Just nu läser jag: Otrygg hamn av Tana French. Hon har skrivit fyra romaner och alla är riktigt bra; kriminalgåtor i Dublinmilljö, psykologiskt och mångbottnat. Till Skogs heter den första.


Inga kommentarer: