måndag 19 maj 2014

Vi på biblioteket

Namn: Kerstin

Jag jobbar på: Jakobsbergs och Kallhälls bibliotek

När jag inte syns ute i biblioteket jobbar jag med: Som PR-bibliotekarie är det min uppgift att berätta om allt som finns på biblioteket och allt vi erbjuder er, våra besökare. Jag ägnar mycket tid åt samverkan med kollegor, föreningar m.fl. för att planera program och utställningar. Dessutom annonser, jag skriver på Facebook och webben, ger IT-hjälp och har kontakt med massmedia. Jag har ämnesansvar och köper in böcker inom allmän språkvetenskap, svenska språket, EU-frågor, böcker om marknadsföring, medicin och lokalsamlingen dvs böcker om Järfälla.

När jag inte jobbar: sjunger jag i kör och tränar.

Några boktips:
Deckare: Älskade Poona av Karin Fossum
Roman: Tunu av Kim Leine. Snö, kyla, människoöden…
Diktbok: Hej då, ha det så bra! av Kristina Lugn
Barnbok: Balladen om Marjan och Rolf av Anna-ClaraTidholm. En Robin Hoodiad från de djupa skogarna utanför Katrineholm.
Fackbok: Längdskidåkning av Mattias Svahn. Allt du behöver veta!

Fråga mig gärna om: Böcker om kost

Därför började jag jobba på bibliotek: Kombinationen av människor=besökare och böcker är oslagbar.

Språk som jag pratar: Jag har läst många språk (svenska, engelska, tyska, franska, latin och norska) men talar bara svenska flytande. Dock har jag hållit tal på ungerska!

Favoritställe i biblioteket: Informationsdisken. Vad blir nästa fråga? Alltid lika spännande och jag gillar att hjälpa till! Annars är Nobelhörnan mysig med skön läsfåtölj och bra utsikt över biblioteket.
 

Inga kommentarer: