måndag 19 oktober 2009

Läskigt söt

Jag fick ett så fantastiskt boktips på Biblioteksbloggen Hedvig att jag bara måste skriva om det här också! Boken heter Virka läskigt söta figurer, och ni ser ju - det är se bedårande att jag nästan smäller av. Jag kan verkligen inte virka (eller virkade jag ett par babysockor på syslöjden i 7:an? Jo det gjorde jag nog. Och då kan man fråga sig varför jag virkade bäbissockor - jag känner inte en enda bäbis (inte då och inte nu)) och min pysselmentalitet är god men tålamodslös. Men det här är ett projekt jag verkligen skulle kunna ge mig på, kanske blir det en utställning till nästa års Halloween? För till 30 oktober hinner jag verkligen inte. Jag har massor av annat att tänka på (hur ska jag klä ut mig, var är spindelväven, hur många pumpor behöver jag, hur får jag mina kollegor att tycka att Halloween är årets roligaste händelse o.s.v).

Mindre läskigt men lika sött kan du hittar i boken Virka amigurumi , givetvis ursprunget ur den japanska trenden med virkade dockor. Jag kan inte hjälpa det, det är omöjligt att värja sig mot det här!

Det finns även andra virkade dockor som jag avgudar. Har du inte spelat tv-spelet Little Big Planet till Playstation 3 så rekommenderar jag verkligen att du gör det!!! Det är ett så uppfinningsrikt, knasigt och brutalt vackert-sockersött-vildsint-småskräckigt spel som du kan låna hem från biblioteket. Det är helt unikt i sin genre, och ett av de roligaste spelen jag någonsin spelat.

Hurra för virkade dockor!!

Inga kommentarer: