onsdag 21 oktober 2009

Lite prestationsångest...

Jag har nu smärre prestationsångest. Det här blir mitt hundrande inlägg på bibblans blogg. 100! Vilken siffra! Men jag vet då rakt inte vad jag ska blogga om! På ett vis kanske man skulle kunna summera mitt bloggliv, men det känns mer lägligt till nästa vecka när.... (hyssj hyssj) bloggen fyller ett år! Hyssj, Inte låta bloggen höra om vårt surpriseparty...

En blogg är en konstig sak egentligen. Ibland måste man tvinga sig själv att skriva och ibland flöder fantasin. Det som är bra med en jobblogg är att man faktiskt måste skriva. Det är en arbetsuppgift (visserligen på mitt eget bevåg). Det kan låta tråkigt, men jag producerar aldrig så bra eller kreativt som under tvång. Jag skriver aldrig bara för att det är roligt eller bara för mig själv, utan det blir roligt och handlar om mig - bara för att det måste. Mycket bra. Både att bloggen är som min egen dagbok, men även som en dagbok för biblioteket. Tänk vad mycket man skulle glömma bort om man inte skrev ned det. Både jag och biblioteket. Vi är lite virriga båda två.

Så. Mitt hundrade inlägg. Det blev inte så mycket mer än det här. Vi stänger biblioteket om fem minuter. Och sen ska jag frossa i skräck. Skräckdagen 30 oktober närmar sig. Gruvligt.

Inga kommentarer: