tisdag 6 oktober 2009

Vad köps och lånas på biblioteket?

Som trogna läsare av bloggen kanske märkt har jag många kollegor som brinner för personliga topplistor. Bästa filmer, böcker, musik, bäst just nu. Jag gillar också listor, men får lite ångest av att göra dem, eftersom för varje val jag gör väljer jag bort hur mycket som helst. Sedan hör jag vad någon annan valt, och kommer på att den hade jag ju också velat ha på mitt lista.

Skönt då med listor som skapas alldeles automatiskt. Nu kan du kolla in både nyinköpen och det som lånas mest på biblioteket, både inköp senaste veckan och inköp och topplistor i olika kategorier. Så kolla in vad andra lånar och låt dig inspireras eller var snabbast att köa på alldeles ny bok.

En annan som gillar listor är Lennart, som varje morgon gör en lista över dagens bestyr i den underbara bilderboken Lennarts listor. Problem uppstår när det dyker upp oväntade saker som inte står på listan, vad ska Lennart göra då? Läs och njut!

Inga kommentarer: