onsdag 20 maj 2009

Mycket teater för lite mjölk

Igår släpptes Parkteaterns program. Det är ett av de bästa kulturevenemang vi har, tillgängligt, vackert, mysigt, somrigt och allt som oftast väldigt bra. Läser i dagens DN att kostnaden för detta motsvarar ett mjölkpaket per stockholmare och år. Väl använda skattepengar! Ännu gladare blir jag när jag kollar in programmet, för trots att parkteatern i sommar inte har någon egen produktion i år bjuds det på en hel del spännande gästspel. En del har jag redan sett, kan rekommendera å det varmaste och kommer försöka se igen, som Rikard Wolffs tangosånger och Fika med Ibo 3 (den var inte lika bra som tvåan som jag såg på Parkteatern för ett par år sedan, men klart sevärd och rolig).

Det bjuds på annat jag velat se, men inte kommit i väg på, som Carola och jag eller Lise och Gertrud. Blir nyfiken på det mesta, här blandas Sofia Karlsson och Anna Järvinen med Salong Giraff, Cullbergbaletten och lockande teaterföreställningar. För barn finns också ett spännande utbud. Spana in programmet och hitta dina favoriter. Dessutom ska spridningen av spelplatserna vara större än tidigare så att man inte ska behöva ta sig in till staden för att se teater.

Om det blir en regning sommar? Biblioteket är förstås öppet oavsett väder, om en något mindre än resten av året, sommaröppettiderna hittar på vår webbplats snart. Du kan förstås låna både Wolffs tangoskiva, Sofia Karlsson, Anna Järvinen eller varför inte läsa eller lyssna på Marguerite Duras Älskaren innan du ser föreställningen? Bibliotek är också väl använda skattepengar!

Inga kommentarer: