onsdag 13 januari 2010

Rayman Raving Rabbids

Den som ändå hade ett Nintendo Wii, tänker jag när jag ser att vi har Rayman Raving Rabbids. Det är det roligaste spelet jag vet. Varje gång jag har spelat det hemma hos syrran har jag fastnat framför tv:n halva natten och vaknar upp med träningsvärk i armarna.

Jo, det är sant. Man känner det i kroppen. Man är nämligen tvungen att röra sig för att få bäst kontroll på Rayman. Ska han dansa gör du bäst i att dansa själv och ska han hoppa hopprep går det bättre om du hoppar än att bara röra på kontrollen. Dessutom måste du snurra armen som Rayman när han svingar en ko över huvudet och definitivt spänna armarna och fokusera när du ska rita maträtter till en hungrig rymd-kanin.

Som du förstår är det här ett mycket varierat spel och borde passa de flesta. Själva utmaningen är att få Rayman att klara det gladiatorspel kaninerna, som tagit honom tillfånga, utsätter honom för. Därför ska man inte ta alltför illa vid sig då man måste skjuta dem med sugproppar, dränka dem i saft och allt möjligt annat, även om de är små söta kaniner. Have no mercy! Det här är inget lätt eller barnsligt spel. Man blir verkligen utmanad. I varje fall jag…

Ser fram emot att det snart kommer ett nytt spel med de söta kaninerna från yttre rymden, eller rabbiderna kanske de ska kallas. Det ska jag låna och ta med hem till syrran. För än har jag som sagt inget eget Wii.

/Anna Cederwall

3 kommentarer:

Kajsa sa...

Jag vill också ha ett Wii! Det verkar vara mkt roligare spel än på andra konsoller och jag bara älskar Super Mario! Men är det försvarbart att ha flera olika konsoller?

Sara sa...

Tyvärr så var just ditt favvorabbidsspel slut på förlaget när jag försökte köpa in det! Men däremot finns Raving Rabbids Tv Party på bibblan, och beställt är Rabbids Go Home!

Och! Jag älskar också Mario, men Nintendos egna spel tillåts inte på bibliotek. Det är därför vi inte har några. Är inte det gnidigt av Nintendo? Så onödigt!

Kajsa sa...

Ja, vad tråkigt utan Super Mario på bibblan! Och trist att de inte heller släpper honom till andra konsoller.