fredag 31 juli 2009

Plocka böcker på känsla

Nu har jag gjort det igen!! Bara strövat runt i biblioteket och lånat sånt som ser häftigt ut. Är inte bibliotek det bästa egentligen? Bara gå runt och ta vad man vill ha, just för tillfället, och sen bara pluppa in dem i en automat och sen dra. Man behöver inte prata med nån, om man inte vill, eller inte låna nått alls, om man inte vill.

Jag är just nu väldigt fantasybiten. Gärna lite ungdomsfantasy så här på sommarkvällskvisten. Jag har precis plockat åt mig Tunnlar av Roderick Gordon och Brian Williams. Kan bli bra. Jag vet inte något alls om den, men den ser rätt häftig ut på framsidan. Utöver detta har jag lånat två delar till ur Ursula Le Guins serie om Övärlden. Verkar lovande. Just nu har Ged, hjälten, seglat till drakön...

Sen hittade jag två fina engelska böcker som verkligen lockade till läsning. Interworld av Neil Gaiman och Michael Reaves. Det KAN ju inte heller bli dåligt. Och en spökhistoria som heter Breathe - A Ghost Story av Cliff McNish.

Det blir fina tre semesterveckor det här. Det känner jag i mina läsnerver.

Inga kommentarer: