torsdag 11 december 2008

Är du också en boknörd?

Vi som arbetar på bibliotek är ju lite av naturen boknördar. Och även om jag - och flera med mig - inte har något som helst behov av att äga böcker så har jag ett brinnande intresse och passion för böcker och läsande. Därför så älskar jag bibliotekskonceptet där jag lånar, läser och lämnar tillbaka.

Jag har alltid flera böcker på gång och en rejäl trave böcker på nattygsbordet som ivrigt väntar på min uppmärksamhet.

En sida som jag är mindre stolt över hos mig själv är att när det kommer till personlighetstester så är jag en oförbätterlig sucker. Som kulturspridare och litteraturvetare med universitetspoäng och studiemedel i nivå med NASAs årsbudget borde jag förstås ägna mig åt mer intellektuella hobbys än att i obskyra webbaserade test på veckotidningsnivå ta reda på vilken kändis jag är lik, vem jag delar filmsmak med, om jag verkligen är kär i min kille, vilken partytyp jag är och så vidare i all oändlighet.

Döm om min glädje när jag hittade testet Hur mycket boknörd är du? Äntligen kan jag få göra ett roligt personlighetstest med någonslags värdighet och självaktning i behåll.
Testa testet du med. Det är faktiskt riktigt kul! (Och något av en kick för ett fåfängt litet bibliotekarieego.)

'>http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0"

1 kommentar:

Karin H sa...

Nä, inte lika mycket som du - men det visste jag redan ändå! Även fast jag skyndar mig att avsluta detta och slå på tv2 för att lyssna på Le Clézio så här på fredagskvällen...
/Karin H