torsdag 4 december 2008

Snälla, söta Tomten

Snälla Tomten,
jag har ätit min gröt var dag, hedrat far och mor, lagt mig tidigt och alltid varit glad och snäll. Kan jag inte få:

Vad som helst av Le Clezio
Olle Hedberg – Rymmare och fasttagare
William Styron – Lie down in darkness
John Barth – The floating opera
Alain Mabanckou – Slut på kritan
Emmanuel Dongala – Ursprungets eld
Alan Moore – Voice of the fire
Hugh Sykes Davies – Petronius
Mircea Cartarescu – En lycklig dag i mitt liv
Cory Doctorow – Little brother
Johan Theorin – Nattfåk
Michal Witkowski – Lubiewo
Javier Marias – Alla själar
Bengt Anderberg – Kain
Peter Hamilton – The temporal void
Viktor Johansson – Kapslar
Knut Hamsun – Hunger
Hans Helmut Kirst – Kamrater
Ray Bradbury – Something wicked this way comes
Gay Life in Dikanka (en CD från Bakhåll förlag)
Andrzej Sapkowski – Blood of elves
Iain Banks – Skuld
James Crumley – En sista riktig kyss
Anders Harning – Stålbadet

Raggsockar och fingervantar utan fingrar. Såna som Albert hade i Albert & Herbert, som jag såg på julkalendern för några (tjugotalet) år sedan. Är det för mycket tycker Tomten, så är inte vantarna jättejättemåsteha-viktiga.

Inga kommentarer: