lördag 15 november 2008

Bytt är bytt - kommer aldrig mer igen (jo, nästa år!)

Bokbytardagen är slut för i år. Så mycket folk har jag aldrig sett på Bokbytardagen på mina fem år här. Kanske berodde det på att Viksjö bibliotek beslöt sig för att inte vara med i år? Och jag tycker personligen att det är bättre om alla bokbytarböcker samlas på samma ställe; så mycket mer att välja på!

Kön utanför biblioteket innan vi hade öppnat.

Så här snyggt och prydligt såg det ut innan.



Sen öste folk in!


Trångt men mysigt.



Jag och Kerstin som räknar böcker och kuponger.


Hoppas alla som bytte böcker hittade något bra. Jag hade väldigt roligt, och jag tror att ni som kom också hade det. Det är alltid kul när en tradition har växt sig så stark som den här har. Nästa år ökar vi statistiken ytterligare! I år bytte 1105 böcker och cd ägare på ungefär tre timmar. Det är bra jobbat! 655 inbundna böcker, 401 pocketböcker, 25 barnböcker, 38 cd-skivor och 1 film. Film kanske man ska börja ha som en egen kategori? Vad tycker ni?

Välkommen igen nästa år!

1 kommentar:

Unknown sa...

Väldigt kul att bokbytardagen var så populär-än en gång! Jag tycker också det är bra samla allt på ett ställe. Känns roligare att ha mer att välja på!
Märktes ju redan vid inlämningen att det skulle bli rekordmycket böcker! Kul med foton från Bokbytardagen. Bra jobbat tycker Inger T