måndag 27 oktober 2008

Elisabet presenterar sig

Jag heter Elisabet och jobbar som biblioteksassistent på Kallhälls och Jakobsbergs bibliotek. Min biblioteksbana startade när jag som 14-åring fick chansen att prya på Gävle Stadsbibliotek - inte trodde jag då att jag tio år senare fortfarande skulle vara fast! Mitt skrivbord har jag på den lilla filialen i Kallhäll, men jag arbetar ungefär lika mycket där som i Jakobsberg.

Mina blogginlägg kommer handla om varför du ska besöka biblioteket, men även om böcker, konserter, teater, film, föredrag och utställningar du inte bör missa.
Förutom litteratur är jag intresserad av foto, design, loppisar och att resa.


Listor ligger mig varmt om hjärtat, så jag gör som Sara;

Bok
Världens sista roman - Daniel Sjölin
Jean Rhys - Sargassohavet

Inga kommentarer: