måndag 27 oktober 2008

Kajsa presenterar sig


Jag är bibliotekarie i Viksjö och jobbar mest mot barn- och unga men på en filial jobbar man självklart mot alla besökare. Bor i Järfälla och har två barn på 1 1/2 och snart 8 (och ett i magen). Hemma läses allt från Totte och Vem bestämmer till Lasse-Majas detektivbyrå och Tom Sawyer. Själv läser jag gärna svenska författare och känner sällan igen Nobelpristagare. Jag brukar ofta somna till film, teater och böcker och blir extra glad om något är såpass spännande/bra/intressant att jag håller mig vaken!
Senast lästa hålla mig vaken-böcker: Människohamn av John Ajvide Lindqvist, Bryta omav Åsa Anderberg Strollo.

Jag lyssnar i perioder mycket på ljudböcker. En bra ljudbok kräver ett särskilt bra språk, en god berättelse och en inläsning som samspelar med författarens egen röst. Inte alla berättelser tål högläsning men en del blir faktiskt bättre!

Några favoriter bland ljudböcker:

Vargskinnet-triloginav Kerstin Ekman (inläsare: Helena Brodin)
Mina drömmars stad av Per-Anders Fogelström (inläsare: Helge Skoog)
Svek av Karin Alvtegen (författarinläsning)

Jag kommer att blogga om sådant som händer på biblioteket i Viksjö, personliga läsupplevelser, företeelser och kulturupplevelser som kan kopplas till biblioteket.

Inga kommentarer: