måndag 27 oktober 2008

Rockstjärnedrömmar - närmare än du tror


Vem har inte drömt om att bli rockstjärna? Det var min högsta dröm när jag var tonåring. I åttan började jag spela trummor, i nian sökte jag in till musiklinjen på gymnasiet. Det är fortfarande en av de mest nervösa saker jag gjort i hela mitt liv; inträdesprov på Jazzgymnasiet i Gävle. Jag ryser fortfarande vid tanken. Vårt band kunde inte ett skvatt till att börja med. Dessutom hette vi Leech. Inte det häftigaste namnet. Men vi blev bättre och jag tycker att alla - alla! - ska spela i band någon gång under sitt liv.

Nu kan alla 12-16-åringar passa på att slipa sina färdigheter när biblioteket anordnar en låtskrivarverkstad på onsdag 29 oktober klockan 16 - 18. Rockartisten Monica and the Explosion bjuder in till konsert, inspiration och tekniken bakom hur du snickrar ihop en egen låt. Anmäl dig genast till Eva, eva.sturk@folkbibliotek.jarfalla.se, eller på telefonnummer 08-580 291 64.

Inga kommentarer: