måndag 27 oktober 2008

Katrin presenterar sig

Sedan fem år tillbaka jobbar jag i Järfälla, främst på Jakobsbergs bibliotek men även i Barkarby. Jag heter Katrin Fredrikson och är system- och IT-bibliotekarie, vilket bland annat innebär att jag ansvarar för vårt bibliotekssystem och vår katalog på webben samt våra e-tjänster, det vill säga sådant som biblioteket erbjuder som du kommer åt i din dator utan att besöka biblioteket. Stöter du på problem där får du gärna kontakta mig.

Jag halkade in på bibliotekariebanan lite av en slump, men vurmar mer och mer för biblioteket. Jag trivs med kontrasterna i att jobba på det stora biblioteket i Jakobsberg med ständig genomströmning av folk och det lilla biblioteket i Barkarby, där de personliga mötena blir så många fler och jag märker vilka som har måndagar som ”sin biblioteksdag”.

När jag inte jobbar konsumerar jag gärna träning och kultur, är periodare vad det gäller film och teater, en trogen P1-lyssnare, fascineras av språk, tycker om böcker som drabbar mig och har svårt att sitta still. Mitt bloggande kommer röra sig kring detta blandat med tips på allt vad biblioteket erbjuder.

Inga kommentarer: