tisdag 28 oktober 2008

Tänk om jag klipper mig i fingrarna...

Jag har utlovat ett skräckbibliotek på fredag. Jag är fortfarande inte på det klara med exakt hur jag ska införliva detta löfte. Än så länge klipper jag skrämmande siluetter som jag ska dekorera biblioteket med, men sen då… En gräsligt förskräcklig tipspromenad ska man få gå om man vill. Och så toppnumret förstås! Personalen ska ju klä ut sig!

Reaktionerna var många och mycket varierande när jag presenterade idén. Vissa tycker inte att man ska fira Halloween, men jag kontrar med att HORROR i alla dess former ska man gotta sig i när man kan. Detta universella underhållningskosmos med den enkla idén bakom; Skrämma livet ur folk. Och folk gillar det.

Observera att jag ljuger i detta inledningsstycke. Jag har det mycket klart för mig hur enkelt ett bibliotek förvandlas till en skräckkammare. Jag är aldrig så rädd som när jag är ensam i ett mörkt bibliotek. Tänk bara på alla litterära monster som gömmer sig i hyllorna, som smyger fram när alla har gått hem. Minns ni scenen från Ghostbusters-filmen? Jag minns ett mörkt bibliotek, ett katalogkortsskåp och en gastkramande ande som flög ur det!!! Jag tror jag har varit rädd för mörka bibliotek sen dess.

Missa inte för allt i världen vårt skräckinjagande huvudbibliotek på fredag!

Inga kommentarer: