måndag 27 oktober 2008

Sarah? vem och varför

Jag heter Sarah Utas och arbetar för det mesta på Barkarby bibliotek där jag är såväl filialchef som barn- och ungdomsbibliotekarie. En stor del av min tid på jobbet ägnar jag åt att få bebisar, barn och ungdomar (och vuxna också för all del) att hitta sin läspassion och sin glädje till böcker och bibliotek. På min fritid umgås jag med mina tre barn, tränar och tävlar mina tre hundar och gosar förstrött med mina två krulliga katter. Men vad nu?! Tre barn, tre hundar och bara två katter? Hmm, som en vän av ordning - ja, man är ju inte bibliotekarie för intet - ser jag ju plötsligt att det är en katt för lite...undra vad jag ska göra åt det?
Jag läser väldigt mycket - i perioder övervägande barn och ungdomsböcker.
Teater och bio är andra favoritsysselsättningar. Jag älskar skogen men avskyr havet.
Jag kommer att blogga om möten på biblioteket, läs- och kulturupplevelser jag vill dela med mig av, samt tipsa om lite mindre kända, kanske rent utav försmådda delar av folkbibliotekets eminenta utbud.

Inga kommentarer: